onsdag 21 september 2011

Donken = slow food

Igår gjorde jag, igen, det stora misstaget att åka till Mc Donalds (Donken) vid Statoil här i Kungsbacka, det är de som har drive in och man TROR att det ska gå fort... Så icke fallet. 2 gånger gjorde jag oxå det stora misstaget..... 1a ggr stod jag i 15 (!!!!) minuter i driven och när jag ska få min mat så finns den ju givetvis inte utan jag ska få vänta ytterligare 4 min... Nej tack, jag fick ta ngt annat istället. Beställer alltid Beadipp och allt som offtast så saknas den, kontrollerar detta, den e med men upptäcker sen att det är Cheddar dipp..... Så matt man blir men orkar inte köra tillbaka och stå yttleligare 15 min för att gnälla.
Efter stallet så körde jag dit för att köpa 1 stor choklad milkshake och en mellan jordgubb, hon upprepar och jag tittar inte vad hon slår in, betalar och får shakerna av samma tjej (som i övrigt var mer intresserad av att prata med resten av personalen om killar och dyl i sitt headset). När jag kommer till rödljusen så inser jag att min jordgubb smakar VÄLDIGT mycket choklad... och då "brast" det, jag kör tillbaka och säger att den smakar lite mycket choklad för att vara jordgubb tillsvar får jag " Men du sa 2 choklad!" och detta med alla taggarna utåt... Nä det gjorde jag itne och jag tänkter inte stå och käfta om det, säger som det är att det är 2a ggr idag som det blir fel och att jag därför är lite irriterad (dock inte på henne, jag skäller inte utan suckar bara mest...) hon går och byter, jag står kvar i betalningsluckan för att det är bilar framför och efter en evighet kommer hamburgarstekaren fram och säger att den står i andra luckan - OK men hur tycker han att jag ska komma fram då?? Köra över de andra bilarna??? Öh?!? Han kommer tillbaka en andra gång med tjejen i släptåg som nästan slänger en shake till honom som HAN kan ge mig, hon vågar alltså inte ens ta och erkänna att hon gjort fel eller bara vika sig och möta mig igen, DET gjorde mig nästan ännu mer irriterad... Tillsaken hör ju att iom att jag fick stå där så länge i gen så han ju den shaken som var rätt smälta...... SUCK!!!!

För att gnälla ännu mer så var vi där i söndags 21,30 oxå för att det skulle gå snabbt, barnvakt hemma som ville hem, då fick vi vänta 10 min på maten för de hade INGET färdigt, utan tog beställningarna efter hand.... och de stänger typ 00 eller nått.

Fast food = Slow food

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att DU lämnar ett litet tassavtryck!