måndag 25 juni 2012

Midsommar tårtan







Peter beställde tårta iår, hembakad skulle den vara men där satte jag stopp, hade inte ngr sådanna saker med oss till Öland så det fick bli köpe botten :-)
Innehållet blev en vit choklad ganach, hallonsylt & hederlig mazankräm. Sedan är det hederlig grädde, jordgubbar toppad med riven vit choklad. För att inte ha någon sprits så är jag nöjd med resultatet =)
Tyvärr blev den lite söt =(
Alla mina tårtor har blivit otroligt söta... Är det någon som har något tips att ge mig???

1 kommentar:

  1. hej hej.. hoppas att allt är väl med dej..=)
    tyvärr har jag inga tips om hur man får tårtorna mindre söta.. kanske använda mörk choklad, vit choklad är så sött, men gott..=)
    tårtan såg jätte god ut..
    ha det gott..
    kram kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att DU lämnar ett litet tassavtryck!